Ładowanie
Unia Europejska
Hotel Skipper

CSR w Hotelu Skipper

jak w Skipperze wpływamy na zrównoważony rozwój?

15-06-2023

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, której skrót CSR pochodzi od angielskiego Corporate Social Responsibility, to koncepcja zarządzania uwzględniająca relacje społeczne, interesy pracownicze i aspekty ochrony środowiska przyrodniczego. W hotelu Skipper aktywnie dbamy nie tylko o stały rozwój naszego biznesu, ale prowadzimy również szereg działań mających na celu poprawę ogólnego dobrostanu społecznego.

Jeszcze zupełnie niedawno, a mam na myśli okres maksymalnie do 5 lat wstecz, rozwiązania proekologiczne były zauważane głównie w hotelach sieciowych. Mniejsze obiekty, prywatne, niezrzeszone zaczęły dopiero poznawać idę CSR i rozpoczęły gruntowną pracę nad właśnie tą strategią zarządzania. Strategią, w której wszystkie działania operacyjne w sposób dobrowolny uwzględniają interesy społeczne i wspierają wszelkie aspekty środowiskowe. Być może temat rzeka, ale jakże ważny i integrujący automatycznie relacje z różnymi grupami odbiorców, w szczególności z pracownikami.

Muszę z pełną przyjemnością stwierdzić, że nasz skipperowy zespół stanowią ludzie świadomi, którzy od początku otwarcia hotelu w 2017 roku proponowali drobne, proekologiczne rozwiązania. Jak wiemy każdy proces składa się z poszczególnych etapów, a te ze szczegółów i to często właśnie one decydują o sukcesie danego przedsięwzięcia. Od początku stawialiśmy np. na sprzątanie pokoi i wymianę ręczników na wyraźne życzenia Gości, co często spotykało się zdziwieniem jeszcze w roku 2019, natomiast wraz ze wzrostem ekologicznej świadomości role się odwróciły i teraz dezaprobatę wśród Gości zaczyna budzić chęć codziennej wymiany przykładowego ręcznika przez innych użytkowników hotelu.

W gastronomii stawiamy na ograniczanie plastiku do niezbędnego minimum, dlatego bufety serwujemy na wielorazowych talerzach, porcelanowych miseczkach i wydajemy monoporcje, aby ograniczać jednocześnie straty. Dla nas najważniejsze jest zaopatrywanie się w lokalne produkty, u naszych pobliskich dostawców w myśl zasady #wieszcojesz, a zarządzanie polityką dostaw to także znaczne ograniczenie śladu węglowego. Sami wędzimy w naszej skipperowej wędzarni,  kisimy wszystko co zmieści się do słoika i serwujemy to naszym Gościom na śniadaniach i bufetach obiadowych. Goście coraz bardziej sobie cenią tzw. swojskie wyroby własne i chętnie je zakupują, wracając od nas do swoich domów.

Istotnym rozwiązaniem z serii ”przyjaźni naturze’” jest instalacja w naszym obiekcie pomp ciepła, które doskonale się sprawdzają w aspekcie ogrzewania naszej całej strefy wellness, przez co zużywamy znacznie mniej tak obecnie cennego, czyt. drogiego😉 gazu. Nie sposób nie wspomnieć przy okazji o ładowarce do pojazdów elektrycznych, dostępnej na naszym przyhotelowym parkingu. Jeszcze dwa lata temu ilość korzystających z niej gości była niczym wytwarzany przez nas „ślad węglowy”😉, teraz wyraźnie wzrosło jej zainteresowanie. Będąc przy temacie transportu pragnę dodać, że spora część naszej załogi przyjeżdża do hotelu rowerem lub transportem grupowym – tak, decydujący jest tu aspekt ekonomiczny, ale przynajmniej na równi z poczuciem społecznej odpowiedzialności za przyrodę, która nas otacza.

Muszę przyznać, że kiedyś globalnie uważaliśmy, że rozwiązania eko są po prostu za drogie, ale tak naprawdę jest zupełnie odwrotnie. Przecież oszczędność energii elektrycznej w postaci zastosowania odpowiednich rozwiązań np. kart kluczy w pokojach i systemów sterujących oświetleniem to również dążenie do minimalizacji kosztów mediów, które szczególnie nam, hotelarzom dały ostatnio ostro „popalić”. Stosowanie zastawy stołowej zamiast jednorazowych naczyń czy wydawanie posiłków z racji akcji „zerowaste” do własnych opakowań wielorazowych to czysta oszczędność, zarówno ta w portfelu, ale również, albo nawet przede wszystkim, dla środowiska!

Kiedyś segregacja śmieci wydawała się w hotelu niemożliwa dlatego bo zapowiadała trudny początek dla całego procesu wdrażania – czasochłonny, wymagający dodatkowych nakładów i rozwiązań oraz zmiany myślenia (to najtrudniejsze). Teraz segregujemy wszystko, poczynając od szkła, poprzez plastik, makulaturę, bioodpady, a na bateriach kończąc i wiemy, że najtrudniej było po prostu zacząć.

Bycie społecznie odpowiedzialnym to część naszego człowieczeństwa, przecież robimy to dla nas samych i przyszłych pokoleń. I nie obawiajmy się również wskazywać, że przy okazji dbania o środowisko ograniczamy koszty bo to ważny i merytoryczny aspekt do przekonania innych, że bycie „eko” się po prostu opłaca!

Autor: Marta Kurgan

Dyrektor hotelu Skipper

zapraszamy do zapoznania się z Katalogiem Dobrych Praktyk, w którym jesteśmy obecni na 53 stronie:)

Miłej lektury

KATALOG DOBRYCH PRAKTYK

 

Pozostańmy w kontakcie

Cała nasza załoga dokłada wszelkich starań, aby Twoje doświadczenie z pobytu było wyjątkowe. Jeśli takie było - wrócisz do nas, dlatego już teraz zachęcamy Ciebie do zapisania się do naszego newslettera.

Zapisz się do newsletter

Zapisz
Unia Europejska

© 2024 Hotel Skipper, Rewa, ul. Sztormowa 2 | projekt i wykonanie peka.pro

Ahoj! W każdą niedzielę zapraszamy na bufet obiadowy w godzinach 13.00-16.00 - prosimy o dokonywanie rezerwacji pod numerami telefonów: 882-516-076 lub 538-329-393