Ładowanie
Unia Europejska
Hotel Skipper

czy warto pojechać na konferencję HMC?

28-09-2020

 

Ahoj!

W tym roku (2018) największa konferencja marketingowa HMC [Hotel Marketing Conference] organizowana przez firmę Profitroom,  odbyła się w Poznaniu gdzie, blisko 1000 hotelarzy wzięło w niej udział. Dedykowana i najwłaściwsza grupa odbiorców to zdecydowanie działy: marketingu, sprzedaży, revenue i recepcji.

Hotel Skipper**** (już czterogwiazdkowy – tak tylko pochwalę się przy okazji) reprezentował skład: Lidia Klebba – Dyrektor Hotelu, Agnieszka Wyszyńska – Manager Sprzedaży oraz Marta Kurgan – Manager zarządzania przychodem, który postanowił zebrać jak najwięcej inspiracji z konferencji, wymienić się doświadczeniami, nawiązać nowe kontakty i wzmocnić relacje z innymi uczestnikami.

 

Tak więc, przejdźmy do wydarzenia pierwszego dnia.

I prezentacja: Strategia sprzedaży i komunikacji w mediach społecznościowych – jak to zrobić? Bartłomiej Rak [Socjomania] przedstawił najnowsze informacje:

  • dotyczące algorytmów sterujących komunikacją w SM, od czego zależy widoczność postów, czyli korelacji: zainteresowania + zaangażowania (długość komentarzy pod postem jest np. ważna) + kreowania ciekawego kontentu najlepiej w formie wideo i dobrze, że Skipper głównie z tego słynie 😉 + jego aktualność
  • tutorial sprzedażowych reklam na Facebooku: czyli na co kierować reklamę przy osobach zaangażowanych w fanpage (ruch, zaangażowanie, konwersja) oraz nie połączonych (zasięg, wizerunek); oraz wykorzystywać zakładkę Fb/ audience
  • wytyczne dotyczące organizacji pracy i pomiaru efektywności działań (potwierdziło się, że robimy to dobrze! my planujemy nasze działania z wyprzedzeniem “day by day” oraz mierzymy efekty tych działań. One wskazują nam kierunek

Wiosek, że social media nie mają działać tylko wizerunkowo, ale również sprzedażowo. Bo jak tak się dzieje to znaczy, że robisz to źle!

 

 

II prezentacja: Jak wykorzystać triki pośredników w sprzedaży bezpośredniej? Karolina Antonowicz [Profitroom] zainspirowała nas do:

  • napisania kolejnych postów na blogu do inspirowania innych
  • pokazania tego co można robić godzinowo” w obiekcie
  • opisywania ofert jako “BESTSELLER” i wykorzystywania reguły niedostępności
  • bycia cool – a więc jesteśmy! bo to wiadome, że rezerwując bezpośrednio swój pobyt w naszym hotelu, poza gwarancją najniższej ceny otrzymasz dodatkowe korzyści 🙂

 

 

III prezentacja: Hotel 2028. Jak być gotowym na przyszłość? Marcin Dragan [Profitroom]

To na pewno była ciekawa refleksja nad zmianami rynkowymi i ich wpływem na branżę hotelarską, które jasno pokazują, że w związku z tym, że będzie jeszcze trudniej o pracowników, a pobyt/ podaż nadal będą rosnąć, będziemy procesy upraszczać i je automatyzować. A człowiek? a człowiek będzie luksusem…

 

IV prezentacja: Jak wykreować wartość dodaną obiektu?

Pan Maciej Straus [Afrodyta Business&SPA] zapadnie w pamięci, na pewno dzięki bardzo interesującej prezentacji, w której wskazał, iż w kontekście ilości ofert, które docierają do gości, czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej usługi jest niepowtarzalna wartość dodana.

Każdy obiekt może wykreować swoją wartość dodaną, ważne by pracownicy wiedzieli co nią jest i po co to robią. A jak wygląda MISJA HOTELU SKIPPER? przeczytajcie poniżej [wycięte z podręcznika pracownika]:

Życzliwość – Szacunek – Profesjonalizm

I nie dotyczy to tylko linii Pracownik – Gość, ale również Pracownik – Pracownik. To właśnie Ty masz czuć się wyjątkowy i ważny! Że twoja obecność, praca i zaangażowanie jest nieocenione i jest istotnym elementem prawidłowego funkcjonowania hotelu.

I pomyśleć, że ten obraz będzie kojarzył nam się najbardziej z tą prezentacją?!

 

V prezentacja: Innowacje w produktach Profitroom. Waldemar Antonowicz [Profitroom]

Jestem coraz bardziej niż pewna, że wprowadzenie CRM firmy Profitroom w Hotelu Skipper to kwestia czasu, bardzo krótkiego.  Narzędzie to wprowadza szereg usprawnień, automatyzując procesy przyjmowania rezerwacji, sprzedaży, zamykania sprzedaży, które generalnie trwają zbyt długo.

Teraz dodatkowo CRM pozwoli na szybkie tworzenie newsletterów, czy usprawnianiu działań mających na celu tworzenie indywidualnej oferty, na przykład takiej oferty jaką Gość wybrał rok temu (a do tego jeszcze świetnie pamiętasz, z jakim wyprzedzeniem dokonał rezerwacji) – to wszystko będzie działać na naszą korzyść!

Na uwagę zasługuje nowy interfejs SUITE, który nawet w przypadku niedostępności pokoi w zadanym terminie podpowie inne daty, a nie wyświetli jak do tej pory komunikatu “brak dostępności pokoi”, wynikający z ustawionych restrykcji w systemie. Co jest niezwykle irytujące dla osoby dokonującej rezerwacji.

Spójnie z prezentacją Marcina Dragan z Profitroom wskazano, że branża hotelarska jest jedną z ostatnich, które nie pobierają pełnej płatności za usługę przed jej realizacją – warto to zmienić i pobierać 100% płatności online (100% przedpłaty). Czyli już wiemy co się wkrótce pojawi.

 

VI prezentacja: Rozwój kadr z uwzględnieniem zmian generacyjnych. prof. zw. dr hab. Henryk Mruk

Rozumienie wartości oraz oczekiwań generacji młodych pracowników ułatwia budowanie dobrze funkcjonujących zespołów. Liderzy, osoby zarządzające powinni krytycznie spojrzeć na swoje przekonania i metody zarządzania. Aby być skutecznym, trzeba z dystansem podejść do stereotypu „ojciec wie lepiej”.

 

Reasumując konferencja HMC jest jedną z tych, na której należy być. Jest wiedza, jest produkt, innowacje, trendy i przede wszystkim ludzie.
Z tego miejsca dziękuję całemu zespołowi Profitroom za świetną współpracę. Z osobami, z którymi mamy jako Hotel Skipper bezpośredni kontakt: Sara Antoszewicz, Milena Bręczewska, Bartłomiej Sułecki, Mateusz Zieliński, Karolina Antonowicz 🙂

Gratulujemy i cieszymy się, że polska firma – jaką jest Profitroom obchodzi 10-lecie istnienia, a my mogliśmy wspólnie z Wami uczcić Wasz sukces. Bo sukces to ludzie! GRATULUJEMY! Ps. Marcin Dragan świetna idea!

Z tego miejsca – z marynarskim pozdrowieniem AHOJ!
Lidia Klebba

 

Pozostańmy w kontakcie

Cała nasza załoga dokłada wszelkich starań, aby Twoje doświadczenie z pobytu było wyjątkowe. Jeśli takie było - wrócisz do nas, dlatego już teraz zachęcamy Ciebie do zapisania się do naszego newslettera.

Zapisz się do newsletter

Zapisz
Unia Europejska

© 2024 Hotel Skipper, Rewa, ul. Sztormowa 2 | projekt i wykonanie peka.pro

Ahoj! W każdą niedzielę zapraszamy na BUFET RODZINNY - w godz. 13.00-16.00 - rezerwacja stolików 882-516-076; 538-329-393 do każdej środy do godz. 20.00